6003110520 |
Itinerari formatiu: Model competencial orientador. Nivell 1 |
2017-2018 |
Curs d'equips de centre. Secundària en general |
|
|
|
22/1/2018 - 12/3/2018 (30 hores) de 16:00h a 18:30h |
|
ST Ddtt. Lleida (nd) |
|
(Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei d'Èxit Educatiu i Noves Oportunitats
|
| |
|
|
| |
Tipus activitat |
ACTU Itinerari formatiu: Model competencial orientador. Nivell 1
|
| |
Inscripció |
09/01/2018 - 22/01/2018 |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Formació d’equips de centre (mínim un membre de l'equip directiu, orientador de centre i un altre professor) sobre el model competencial orientador com a eina pedagògica que permet als centres aprofundir en el desenvolupament professional i pedagògic dels seus equips i avançar en la personalització i la projecció de l’aprenentatge dins el marc d'un sistema inclusiu.
|
| |
Objectius |
1. Mostrar l’orientació educativa i l'acció tutorial dins el Model competencial orientador: des de les matèries, els àmbits, les activitats de centre i el tractament integrador de continguts procedents de diferents àmbits i àrees de coneixement.
2. Plantejar l’orientació educativa i l’acció tutorial com a funcions de centre i de tots els professionals que intervenen en el procés d’aprenentatge dels alumnes.
3. Conèixer els criteris i indicadors del Model competencial i orientador que plantegen els principis de la personalització, significativitat, funcionalitat i projecció dels aprenentatges, la comunicació com a eina de construcció i avaluació dels aprenentatges i l'’alumne com a protagonista implicat en el propi procés d'’aprenentatge.
4. Presentar el desplegament de l’'orientació educativa i l'’acció tutorial per part dels equips de centre com a possibilitador de la personalització de l'’aprenentatge.
|
| |
Continguts |
- Competències transversals, continguts clau, organització, plantejaments didàctics i indicadors de seguiment de l’orientació educativa i l'acció tutorial dins el marc del projecte educatiu de centre.
- Estratègies de centre, d’acompanyament personalitzat de l’alumnat per a la promoció de la implicació dels alumnes en el seu procés d’aprenentatge i per a la prevenció de l’absentisme i l’abandó prematur.
- Avaluació globalitzada centrada en l’adquisició de les competències: document del Consell Orientador (finalitat, contingut i estructura) i pautes d'elaboració del Full de seguiment intern.
- Les transicions educatives entre etapes i entre cursos: ensenyament obligatori i postobligatori.
|
| |
Observacions |
Formació de 30 hores: 20 hores presencials (8 sessions) i 10 hores de treball autònom d’equip impulsor.
|
| |
Avaluació |
• Assistència, participació i pla de millora elaborat.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència un mínim del 80% d’hores presencials de formació.
- Elaboració d’un pla de millora amb la planificació de l’orientació educativa i l’acció tutorial i de la transferència als equips de centre.
|
| |
Persones destinatàries |
Els participants a la formació han de formar un equip de tres persones mínim per centre: un membre de l'equip directiu, un professor de l'especialitat d'orientació educativa i tutors d'ESO.
|
| |
E-mail |
xsole@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dilluns |
22/01/2018 |
1600 |
1830 |
Sessió 2 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 3 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 4 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 5 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 6 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 7 |
- |
- |
- |
- |
Sessió 8 |
dilluns |
12/03/2018 |
1600 |
1830 |
|
| |